آخرین اخبار
کد مطلب: 146647
لزوم ايجاد آگاهي سياسي براي حضور حداکثري در انتخابات/ چرا بايد «انتخاب اصلح» داشته باشيم؟‌
تاریخ انتشار : 1400/03/10 09:35:39
نمایش : 834
انتخابات مظهر اقتدار و سربلندي کشور است و شرکت در آن وظيفه و تکليف شرعي قلمداد مي‌شود؛ بنابراين اگر گزينش افراد منتخب بر اساس معيار حق و شرع صورت نپذيرد مردم بايد در انتخاب خويش پاسخگو باشند.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از سفيرافلاک، يکي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران، حضور و مشارکت مردم در عرصه سياسي براي تعيين سرنوشت کشور بود، تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نه تنها مردم در عرصه سياسي مشارکت نداشتند بلکه بسياري از تصميم گيري ها در کشورهاي ديگر انجام مي شد اما به يُمن پيروزي انقلاب اسلامي ايران اولين مشارکت سياسي در فروردين ۱۳۵۸ با حضور پرشور برگزار شد و ملت ايران اولين صحنه از اقتدار را در دنيا به نمايش گذاشتند.

انقلاب اسلامي ايران حاصل خون هزاران شهيدي است که براي پيروزي و استمرار انقلاب از جان خود گذشتند، در طول اين سالها  دشمنان هر چند وقت يکبار دندان طمعشان را تيز مي کنند تا با ترفند، فتنه و توطئه اهداف خود را در کشور پياده کنند اما سيل حضور مردم در صحنه اين فتنه ها و توطئه ها را خنثي کرده است.

ملت ايران با حضور در پاي صندوق هاي راي، بيعتي دوباره با آرمان هاي انقلاب، امام(ره) و رهبري است که در همه اين سال‌ها ملت ايران در مشارکت هاي سياسي و بخش هاي ديگر سربلند بيرون آمده است، حضور مردم در انتخابات نشان دهنده پايبندي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است که امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

همبستگي، اتحاد و انسجام ملت ايران بار ديگر در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به نمايش گذاشته مي شود، نمايشي از يک حماسه سياسي ديگر که ملت ايران مانند هميشه با حضور و آراي خود، دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

امروز به برکت خون شهدا و هوشياري رهبرانقلاب، ايران اسلامي از امنيت و اقتدار بالايي برخوردار است، حضور پرشور در انتخابات اين اقتدارو امنيت را دوچندان مي کند.

در اين راستا پايگاه خبري سفير افلاک ميزگردي را با حضور چند تن از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار کرده است که مشروح ان را در زير مي خوانيد.

مشارکت در انتخابات بسياري از مشکلات را حل مي کند

عباس گودرزي نماينده مردم بروجرد و نائب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همچنان که اگر درد جسمي در بدن انسان وجود داشته باشد، درمان اين درد لازم و ضروري است و بي توجهي به اين موضوع سبب عميق شدن بيماري و آسيب به بدن مي شود، در واقع دردهاي جامعه هم همين طور است به طوري که در حوزه هاي مختلف مشکلاتي وجود دارد که بايد به فکر درمان آنها باشيم.

وي افزود: اگر يک تفکر، جهت گيري و رويکردي قادر به حل مشکلات در کشور نبود بايد جهت ديگري وارد عمل شود تا با ارائه راهکار و برنامه ريزي صحيح در حل مشکلات بتواند اقدامات اساسي و چشمگيري را انجام دهد.

نائب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه عمده اختيارات در دست دولت است، تصريح کرد: اختيار ساير قوا نسبت به قوه مجريه خيلي کمتر و در واقع کمي بيشتر از صفر است و بيشترين اختيارات در دست دولت و دستگاه هاي اجرايي است که اگر مي خواهيم مشکلات مرتفع و دردها برطرف شوند بايد به فکر جهت گيري ديگري باشيم.

گودرزي با بيان اينکه مشارکت در انتخابات بسياري از مشکلات را حل مي کند، بيان کرد: مشارکت در انتخابات وضع را بهتر مي کند به طوري که علاوه بر اينکه مردم در سرنوشت کشور سهيم مي شوند و در يک حماسه سياسي حضور پيدا مي کنند، سبب نااميدي دشمن نيز مي شود اما عدم شرکت در انتخابات سبب طمع دشمن خواهد شد و اگر امروز اقتصاد مشکل دارد، عدم شرکت در انتخابات و طمع دشمنان سبب مي شود تا امنيت هم  مخدوش گردد.

مشارکت حداکثري تضمين کننده امنيت، اقتدار و عزت کشور

وي با اشاره به پشتوانه مردمي براي يک انتخاب اصلح در انتخابات افزود: وقتي رئيس جمهوري با پشتوانه بالا و قوي مردم در انتخابات منتخب شود قطعا مي تواند در جهت حل مشکلات به سبب همين پشتوانه مردمي، بهتر اقدام نمايد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثري تضمين کننده امنيت، اقتدار، عزت و سربلندي کشور است و ايران را در همه عرصه ها سرافراز مي کند و البته به فضل الهي ملت ايران در عرصه سياسي، مانند هميشه در صحنه حضور دارند.

گودرزي عنوان کرد: اين انقلاب متعلق به همه ملت ايران است که مردم از ابتداي پيروزي انقلاب تاکنون در همه عرصه ها و صحنه ها با مشارکت فعال پشتوانه اي قوي براي نظام بوده اند و اگر برخي مسئولان با عملکرد نادرست به نظام و انقلاب آسيب مي زنند راهش اين است که مردم با حضور فعال و ايجاد تغيير در اجرا در واقع از مزرعه اي که حاصل زحمات آنهاست آفت زدايي نمايند.

نائب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فردي که شايستگي و توانايي لازم را دارد مي توانند شرايط را براي حل مشکلات در کشور فراهم نمايد و قطعا ملت ايران در انتخابات پيش رو يک حماسه سياسي ديگر را رقم مي زنند.

حضور در انتخابات نشان دهنده پايبندي به اصل نظام است

مهرداد ويسکرمي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مردم با حضور خود در اين سالها نشان دادند که همواره به اصل نظام پايبند هستند و هر جايي که نياز بوده با حضور خود از انقلاب و نظام دفاع کرده اند.

وي با اشاره به اينکه بسياري از مشکلات به عملکرد مسئولان برمي گردد، افزود: عملکرد نامناسب برخي از مديران سبب ايجاد مشکلاتي شده و اگر اين بارقه اميد ايجاد شود که دولت آينده مي تواند کاستي ها را جبران کند، قطعا سبب مشارکت بيشتر مردم در انتخاب مي شود.

نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ارائه برنامه ها از سوي نامزدهاي انتخاباتي ضروري است، تصريح کرد: نامزدهاي انتخاباتي در اين مدت بايد برنامه ها و راهکارهاي خود را به گونه اي واضح و شفاف براي مردم بازگو کنند تا مردم طبق اين برنامه ها و بررسي ها بتوانند فرد مورد نظر را انتخاب نمايند، در اين راستا نيازي نيست که نامزدها جوسازي کنند و يا تهمت بزنند بلکه برنامه منسجم و عملي را که در دستور کار قرار مي دهند را بيان کنند.

ويسکرمي عنوان کرد: قطعا مردم به کسي راي مي دهند که دغدغه حل مشکلات معيشتي و اقتصادي را دارد و ضروري است تا کانديداها برنامه اي براي رفع مشکلات در اين حوزه داشته باشند تا بتوانند بعد از انتخاب شدن، طبق اولويت بندي براي حل اين مشکلات گام بردارند.

وي بيان کرد: رفع موانع در بخش هاي مختلف، برنامه ريزي براي آينده، اشتغال، جوانان، اقتصاد، معيشت بايد در دستور کار قرار گيرد، همچنين مبارزه با رانت، فساد، پارتي بازي از ديگر موادري است که مردم از فرد منتخب انتظار دارند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: مردم تا روز انتخابات به دقت سوابق اجرايي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را بررسي کنند و طبق اينکه اين فرد سابقه قوي در مديريت داشته يا خير، راي دهند و قطعا اگر اين موارد مد نظر باشد مي توان فردي شايسته را انتخاب کرد.

انتخاب قومي و قبيله اي آفتي در شوراي شهر

ويسکرمي با اشاره به انتخابات شوراي شهر گفت: يکي از آفت هايي که در انتخابات شوراهاي شهر و روستا وجود دارد، انتخاب به صورت قبيله اي و فاميلي است که اين سبب مي شود تا فردي ضعيف انتخاب شود که نتواند در راستاي پيشرفت و آباداني شهر و روستا قدم بردارد.

نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه اين گونه انتخاب سبب شده تا آسيب زيادي به شوراي شهر زده شود به طوري که فردي ناکارآمد انتخاب مي شود با اين هدف که شايد براي فرد راي دهنده کاري کند که لازم است کساني که شايستگي و تونايي لازم را انتخاب شوند تا همه مردم منتفع شوند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انفجار اطلاعات در فضاي مجازي افزود: امروز هر آنچه که اطلاعات نياز باشد از اين طريق مي توان دريافت کرد که ضروري است تا مردم براي انتخاب اعضاي شورا حتما پاکدستي، دوري از فساد و رانت را مد نظر داشته باشند چرا که عدم در نظر گرفتن اين موارد سبب ضرر به شهر و روستا مي شود.

پشتوانه مردمي در انتخابات سبب روي کارآمدن دولت قوي مي شود

حجت الاسلام محمدرضا مبلغي نماينده مردم کوهدشت و عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: انتخاب يکي از نعمت هايي است که خداوند در طول زندگي به انسان بخشيده به طوري که در همه عرصه هاي زندگي، انتخاب گر است و بين خوب و بد مي تواند انتخاب داشته باشد.

وي افزود: در عرصه مسائل اجتماعي و سياسي مانند انتخابات نيز مردم از بين افراد انتخاب مي کنند، پس از تاييد صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان مردم مي توانند از بين افرادي که توسط اين نهاد تاييد شده، فرد مورد نظر را طبق معيارهايي که دارد انتخاب نمايد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر کارآمدي فرد منتخب تصريح کرد: از بين نامزدهاي انتخاباتي مردم بايد فردي را که کارآمد است انتخاب کنند، علاوه بر اين ويژگي اين فرد بايد پاکدستي، شايستگي، توجه به قشر جوان را مد نظر داشته باشد چرا که عنصر جوان، موردي است که هميشه مورد تاکيد مقام معظم رهبري بوده است.

مبلغي عنوان کرد: با توجه به اينکه جوانان قشر پويا و با نشاط در جامعه هستند، رسيدگي و تلاش براي حل مشکلات اين افراد سبب مي شود تا با انگيزه بالاتري در جامعه فعاليت داشته باشند.

تلاش دشمن براي فاصله بين مردم و نظام

وي با اشاره به حضور پرشور در انتخابات گفت: هر چه پشتوانه مردمي در انتخابات بيشتر باشد قطعا دولت قوي تري روي کار خواهد آمد که با پشتوانه مردمي مي تواند براي حل مشکلات بهتر عمل نمايد.

نماينده مردم کوهدشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مشارکت پرشور دشمن را مايوس مي کند افزود: حضور پرشور در انتخابات، دست رد بر سينه دشمناني است که تلاش دارند حضور مردم را در انتخابات کمرنگ نمايند اما با مشارکت بيشتر اين توطئه ها نقش بر آب مي شود.

مبلغي اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا بين مردم و نظام فاصله ايجاد کند و با اين اقدام بتوانند بهره برداري خودشان را داشته باشند اما مشارکت مردم در اين سالها توانسته توطئه هاي شوم دشمن را از بين ببرد.

وي بيان کرد: آثار حضور در انتخابات فقط مختص زمان خاصي نيست بلکه اين مشارکت آثار طولاني مدتي دارد و اقتدار کشور را در دنيا بيشتر مي کند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح زمينه را براي ايجاد شرايط بهتر و حل مشکلات فراهم خواهد کرد.

لزوم ارائه برنامه ها توسط کانديداها

حسين گودرزي رئيس مجمع نمايندگان لرستان اظهار داشت: اين دوره از انتخابات به سمت جلوه گري مسائل اساسي است و کانديداها در تلاش هستند تا با ارائه برنامه بتوانند از ظرفيت هاي مغفول استفاده کنند و فرصت هاي عملياتي نشده را احيا نمايند.

وي افزود: لازم است که کانديداها برنامه هاي خود را در بخش هاي مبارزه با فساد، تبعيض، مافيا و… ارائه دهند و بايد براي مردم وضعيت و زير ساخت هاي اقتصادي و راه هاي برون رفت را بيان کنند.

رئيس مجمع نمايندگان لرستان با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات تصريح کرد: قطعا مردم در اين دوره مشارکت پرشوري خواهند داشت و بر روي مسائل اساسي متمرکز شدند که ضروري است تا کانديداها برنامه هاي خود را در راستاي اقتصاد مقاومتي تاب آور در برابر تحريم ها، فشارها و تورم کشور ارائه دهند.

گودرزي بيان کرد: تمرکز اصلي بر مسائل اساسي جامعه است و مردم مي خواهند که با راه هاي برون رفت از مشکلات آشنا شوند که ارائه برنامه ها از سوي نامزدهاي انتخاباتي مي تواند سبب شود تا مردم طبق اين برنامه ها، از بين افراد نامزد مورد نظر را انتخاب نمايند.

وي خاطر نشان کرد: مردم براساس برنامه هاي ارائه شده از سوي نامزدها راي خواهند داد و تلاش مي کنند تا با مشارکت و انتخاب اصلح، فرد شايسته را انتخاب نمايند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس